Jeden z najčastejších návodov na chudnutie je počítanie kalórií a kJ. Tento spôsob, ale môže viesť niekedy aj k chybám vo výžive a často aj ku obezite z podvýživy. Určite ste sa dočítali, že ak chcete schudnúť 1 kg musíte prijať cca o 30 tisíc kJ menej alebo, že chudnutie je podmienené vyšším výdajom energie ako príjmom. Najideálnejšie je nepočítať kalórie a zhodiť nejaké to kilo. Avšak záleží to hlavne na Vašom prístupe k jedlu. Skúste do svojho života zakomponovať aspoň niektoré body z tých, ktoré si prečítate a uvidíte, že ručička na váhe sa bude pohýňať smerom nadol.

Stravujte sa podľa seba a neriaďte sa až príliš radami iných

Hovorí sa, že pri 5 – 6 malých porciách zjete menej ako pri troch hlavných jedlách. Skúste si to rozdeliť tak, že týždeň sa budete stravovať normálne ako ste zvyknutý, a druhý týždeň skúste druhú možnosť s malými porciami. Zapíšte si koľko presne ste kedy zjedli a porovnajte oba sumáre. Potom si vyberte rozvrh stravy, ktorý je Vám priateľnejší.

Pred každým jedením sa zamyslite ako ste hladný

Možno ste zvyknutý chodiť na obed v rovnakom čase kvôli práci a vždy si dávate svoje klasické menu polievku s hlavný chodom. Pred objednaním sa skúste zamyslieť, či naozaj ste hladný, či Vám vystačí len polievka poprípade si dáte polovičnú porciu. Týmto Vám ubudne veľa zbytočných kalórií.

Oklamte žalúdok vypitím vody

Ak máte tesne pred obedom a nevydržíte čakať, láka Vás niečo sladké, slané zadržte. Namiesto toho si doprajte pohár vody alebo ešte lepšie nesladeného čaju. Garantujeme Vám, že potom ešte hodinku aj dve v pohode vydržíte.

Jedzte to, čo Vás naučili v detstve teda „niečo s prílohou“

Napríklad mäso, syr, vajíčko, tofu, jogurt, tvaroh, šunku môžete označiť za niečo a za prílohu potom vyhláste ryžu, chlieb, zemiaky, cestoviny, ovsené vločky alebo kuskus. Ak porcia bude primeraná, teda na normálnom tanieri zostane ešte troch priestoru, nemali by ste z takého jedla priberať. Je dobré ak uprednostníte jedlo a doplníte ho niekoľkými orechmi alebo lyžicou olivového oleja. A tak by mali vznikať bez akéhokoľvek počítania rozumné porcie jedla.

Nejedzte len tak a keď musíte, tak vyberajte

Vyhnite sa chronicky známym nevhodným potravinám ako sú sladkosti, slanosti, mastnosti. Práve tieto chuťovky sú zväčša najnezdravšie a najkalorickejšie. Skúste sa preladiť na zdravšie varianty ako je banán, oriešky, mandarínka, pomaranč, ktoré Vás nabijú dostatočnou energiou.

Niekoľko rád ako schudnúť aj bez počítania kalórií

Neponáhľajte sa pri jedení, neprehĺtajte

Jedzte pomaly, nikde sa neponáhľajte, dostatočne prežúvajte a skúste si jedlo viac vychutnávať. Pokúste si osvojiť pravidlo, že po každom jednom súste položíte nôž aj vidličku chvíľku na tanier.

Neodmietajte polievku – základom každého obeda

Vynechajte krémové polievky na nejaký ten čas a na druhej strane si doprajte hlavne vodové polievky. Nemastný vývar či zeleninová polievka bez zápražky Vás čiastočne zasýtia už pred hlavným chodom. Dôležité je si dať medzi oboma chodmi maličkú pauzu.

Neprejedajte sa v reštauráciách – nechajte si jedlo zabaliť

V prípade, že v reštaurácií si objednáte obed a máte pocit, že je to na Vás veľa, nehanbite si dať zvyšok jedla zabaliť. Obetujte pár centov za krabicu na zabalenie. Pochutnáte si dvakrát a priberiete menej.

Stavte na detské porcie

Skúste si objednať detskú porciu a možno budete prekvapený, že aj táto malá porcia uspokojí Vaše chuťové bunky. Prijmete tak oveľa menej kalórií ako v prípade klasického menu.

Zabudnite na vysoko kalorické destiláty

Zabudnite na pohárik alkoholu alebo iné miešané džúsové kokteily. Radšej si dajte pohár suchého bieleho či červeného vína. Sýtené sladené nápoje zas vymeňte za citronádu, do ktorej si dáte toľko cukru koľko len chcete.

Zdroj:
http://plnielanu.zoznam.sk/c/2887/zabudnite-na-pocitanie-kalorii-s-tymito-10-tipmi-pojdu-kila-nadol-jednoduchsie
http://www.chudnutie-ako.sk/ako-schudnut/nepocitajte-kalorie-ani-kilojouly/

:: Tagy: ,

Comments Closed



Komentáre sú ukončené.