prečo ovocia nie je nikdy dosť?

:: 23rd február 2011 :: Prispel andrea do kategórie zelenina a ovocie

Využite všetky výhody pestrej palety ovocia, ktoré sú dnes dostupné v supermarketoch po celý rok. V regáloch najdete melóny, broskyne, drobné ovocie, slivky, pomaranče, hrušky aj jablká.

Ovocný cukorfruktóza má nízky glikemický index, tzn. pomaly sa vstrebávajú do organizmu. Akonáhle máte vyrovnanú hladinu krvného cukru, fruktóza prechádza z ovocia priamo do svalov ako glykogén. Vďaka obsahu 80-95% vody ovocie výborne hasí smäd. V jednej porcii ovocia najdete približne 60-100 kcal energie, 15-25g sacharidov a 2g vlákniny.
Ako vlastne je veľká jedna porcia ovocia?
– 1/3 melónu priemernej veľkosti
– 1 broskyňa
– 1 nektarinka
– 1 šálka drobného ovocia (jahody, maliny, brusnice…)
– 1/2 manga
– 1/2 papáje
– 2 väčšie slivky
– 1-2 kiwi
– 1 hruška
– 1 jablko

:: Tagy:

komentujte na Vašej nástenke: